דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיים- גורל או בחירה 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 2327 פעמים ]

 בפתחה של שנה חדשה כשהאדם הוא כמו אפרוח שיוצא לעולם פקוח עיניים ומנסה להבין מה נמצא מולו, מי הוא היה ומי הוא עכשיו, נראה לי זמן טוב לדבר על גורל ובחירה.

האם אני בוחר ובורא את המציאות שלי?

 לא פעם אני נתקלת בבלבול ושאלות כשאני יושבת עם אדם לפענח את מפת הלידה שלו במפגש ייעוץ בכלי הפסיכו-אסטרולוגיה. מייד השאלה הזו עולה- האם הגורל שלי מוכתב מראש וכל מה שעליי לעשות זה לקבל את הגזרה, או האם כל המפתחות לבריאת המציאות נמצאים בידיי ממש עכשיו.

זה נושא כל כך סבוך ומורכב, וההתייחסות אליו חייבת להתחיל, לדעתי, בהתבוננות בשאלת חירותו של האדם. על מנת לבחור באמת ולברוא מציאות לפי רצוננו – עלינו  קודם כל להיות בני- חורין. חופשיים לבחור, בחירה שמבוססת, מבחינה אידיאלית על שילוב של הגיון, אינטואיציה ולב.

אבל כמה מאיתנו באמת חופשיים?

נתונים לתכתיבים של חברה, של תרבות, נושאים צלקות וכאבים מהעבר האישי, צבועים בצבע של הסביבה שלנו... רוב האנשים לא מודעים לכמות הכבלים שמונעים מהם לבחור בחירה אמיתית, שנובעת מחירות של ממש. דפוסי התנהגות, הרגלים, תבניות חשיבה, תפיסת עולם- כל אלה הם חלק מהמטריקס הפרטי של כל אחד מאיתנו, ורוב הזמן המושכות של החיים שלנו, בכלל מונחים בידיי החלקים הלא מודעים האלה.

אם כך, כל בחירה שאנו עושים, בריאת המציאות הזו, כל עוד אנו לא חופשיים- היא בחירה מותנית.

נשמע קצת מדכא... המחשבה שיש חלקים בתוכי שבוראים את המציאות שלי, בלי בכלל "לשאול אותי"- היא אולי המחשבה המטרידה העיקרית שדחפה אותי לחיפוש רוחני, למודעות.

הצעד הראשון ברכישת חירות אמיתית במטרה לברוא באמת מציאות לפי רצוני- הוא קודם כל ההסכמה להתבונן באותם חלקים שמכתיבים את יצירת חיי כעת.

חקירת מפת הלידה האישית בכלי הפסיכו- אסטרולוגיה, מלמדת אותי על דפוסי המחשבה, האמונות העמוקות, ותפיסת עולמו של האדם. בנוסף היא חושפת את שורשי הכאב העמוקים ביותר, את הצריבות הנשמתיות שהאדם הגיע איתן לחיים האלה. דרך התבוננות זו, האדם לומד קודם כל מי הוא. מאין בא.

זה שלב מהותי בדרך ליצירת חייו כרצונו, וזה אולי החלק שמדבר על ה"הכל צפוי"... השלב בתהליך האישי שמספר לנו על ה"גורל" הזה, החלק שכביכול לא בחרנו בו, שהוכתב על ידי הסביבה, התנסות העבר, אולי גלגולים קודמים וכ'ו.

ברגע שלאדם יש את הראייה הבהירה יותר על מי הוא- הוא יכול להתחיל לבחור באמת.

מאין באתי ולאן אני הולך- כשהחלקים שעד כה היו לא מודעים ובחשיכה מתחילים להתבהר על ידי אור המודעות- יש הרבה יותר מקום לבחירה חופשית, ליצירת מציאות.

זה תהליך ארוך, מסע של חיים. לקלף עוד קליפות כדי להכיר באמת מי אני, מאיפה אני פועל ומה מייצר את הבחירה שלי. תהליך מרתק ולעיתים מאתגר, אבל כמו שאני רואה אותו- הוא הכרחי אם אדם באמת רוצה ללמוד לקחת את מושכות החיים לידיו.

האם הכל תלוי בבחירה שלי?

יש כל כך הרבה גורמים שמכתיבים את המציאות שלנו. יש חלקים שיש לנו יותר שליטה בהם – כמו הבחירות שלנו (בהנחה שרכשנו מידה מסוימת של חירות) ויש חלקים שלא תלויים בנו- מזג האוויר, תנועת הכוכבים בשמיים, התנהלות האנשים סביבנו ועוד...

הבחירה החשובה ביותר שאדם אי פעם יעשה היא הבחירה של זווית הראייה שלו.

 ה"משקפיים" שדרכם אני רואה את המציאות שלי, זווית הראייה, הפרשנות שלי את המציאות- היא אולי הבחירה החשובה ביותר שיש לבחור. היא מייצגת בעיניי את תמציתו של החלק השני של המושג "והרשות נתונה"... 

ברגע שאדם חופשי יותר מאותם חלקים שהכתיבו את המציאות שלו (דפוסים, הרגלים, כאבי עבר, תפיסה מוטעית) יש לו חירות גדולה יותר לבחור כיצד הוא רואה ותופס את המציאות שלו.

למשל- אם בגלל כאב של עבר אני מפרשת את ההתנהגות של בן- זוגי כפוגענית, ברגע שאלמד שהעיניים שלי צבועות בכאב מן העבר ודרכן אני רואה ומפרשת את ההתנהגות שלו- העיניים שלי יוכלו להיפקח למציאות של ההווה, אוכל לראות אותו לא דרך העיניים הכואבות, ואוכל לייצר בחירה אמיתית שמבוססת על ראיית המציאות.

זו בריאת מציאות מבחינתי.

אני בוחרת לברוא מציאות מיטיבה, ויש לי הכלים לעשות זאת, רק אם אני בוחרת דרך איזה משקפיים אביט על חיי. ככל שאטיב להכיר את "צבע משקפיי" כעת, את זווית הראייה שלי, אוכל להתחיל ולהכניס את הבחירה החופשית לתוך חיי.

זה נכון שלכל אחד מאיתנו יש טבע מולד, אבל האדם שיוצא למסע רוחני מתעלה מעל הטבע הזה- לומד להרחיב את תפיסותיו, דעותיו, זווית הראייה שלו- ומתוך החירות הזו, יוכל גם לברוא מציאות מטיבה יותר.

זוהי מהותה של בחירה- חירות מזווית ראייה, דפוסים, תבניות- וחופש אמיתי לבחור מתוך שילוב של ראש- בטן ולב. הגיון, אינטואיציה ורגש....

בברכת חירות גדולה יותר, ראייה בהירה יותר, ובחירה מודעת יותר לשנה החדשה.

המון אהבה, אלינה צ'רני- פסיכו אסטרולוגיה.

www.inner-view.co.il

 

 

 

אלינה צ'רני, מייעצת ומנחה בשיטת פסיכו-אסטרולוגיה- חקירת נפש האדם דרך מפת הלידה האישית- כלי להתפתחות מודעות עצמית. מורה בכירה ליוגה, מתמחה ביוגה תראפיה- בניית תוכנית תרגול יוגה אישית ואינדיוידואלית לתלמיד. מלמדת קבוצות ויחידים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב